Om November First

November First lancerede sin betalingsplatform i 2016 med det klare formål at gøre det billigere for små- og mellemstore virksomheder at foretage internationale betalinger til udenlandske leverandører.

I samarbejde med en af Europas største banker på valutaområdet, kunne November First tilbyde virksomhederne 20 – 50 % besparelse på valutamarginalen samt markante besparelser på transaktionsgebyrerne. Det kan vi stadigvæk, men nu håndterer vi også alle typer af danske konto til konto betalinger, FIK betalinger, samt en hel del mere.

006A5710-1
About-us_2_s

I januar 2020 lagde November First endeligt fil upload og download mellem økonomisystem og bank i graven. Som det første betalingsinstitut med licens fra Finanstilsynet, lykkedes det November First at flytte transaktionsevnen helt og aldeles ud af banken og ind i økonomisystemet. Således kunne brugere af November First’s betalingsmoduler, eksekvere leverandørbetalinger direkte fra udvalgte økonomisystemer og automatisk få alle transaktions- og posteringsdetaljer retur i realtid og derved opnå store tidsbesparelser i bogholderiet.

Kort tid efter lanceredes betalingsgodkendelse eller prokurahåndtering, således at unødige kommunikationsgange mellem bogholder og betalingsgodkender blev overflødiggjort. Derudover fik betalingsgodkender endelig mulighed for at se regninger eller bilag, i forbindelse med, at en betaling enten godkendes eller afvises. Posteringerne med betalingsdetaljerne leveredes naturligvis fortsat direkte til økonomisystemet, således at bogholderiet altid er ajourført.

Det er meget få virksomheder, der både kan være de billigste og samtidigt de bedste - men i November First prøver vi, og vi bliver ved med at prøve. COVID-19, lærte os at tænke i nye baner, og fik os til at indse, at vi som selskab ikke kan bygge integrationer til i alle relevante økonomi-, scanning-, godkendelses- og lønsystemer. Løsningen blev at udvikle et offentligt tilgængeligt API, hvilket blev frigivet til udvalgte partnere i maj 2020. Til vores store glæde kom nye partnere ombord, og allerede ved slutningen af sommeren havde fire partnere færdiggjort deres integration til API’et og kunne tilbyde November First betalingsevne- og prokurahåndtering i deres systemer.

Således havde virksomheder allerede fra august 2020 mulighed for at få et integreret betalingsmodul til Uniconta, få scannet faktura gennem Fakturafil, og håndtere faktura- og betalingsgodkendelse i et flow gennem Batchflow4.

En række revisionsselskaber og eksterne bogholderier, med fokus på at kunne tilbyde det optimale outsourcede bogholderi, udnytter i dag de betalingsmoduler, som November First selv har udviklet, eller de tjenester, som partnere har udviklet på API’et, for at servicere deres kunder endnu mere effektivt og transparent end hvad tidligere har været muligt.

006A5725
About-us

For alle partnere og slutkunder er der en tryghed i, at November First er under supervision af Finanstilsynet, da dette indebærer, at selskabets indretning, politikker, procedurer og arbejdsgange, krav om sikkerhed osv. bliver kontrolleret af Finanstilsynet. Mere om November First og Finanstilsynets inspektioner findes på dette Link 

Således adskiller November First sig markant fra andre udbydere af betalingsløsninger, hvor slutkunden ikke har samme sikkerhed for, at deres løsning imødekommer de lovgivningsmæssige krav som licenserede selskaber er underlagt, og som løbende tilpasser sig, når det lovgivningsmæssige ændrer sig. Mere om November First licens findes her FT 22017

Sagt på lidt anden måde, så kan partnere og slutkunder forvente samme sikkerhed ved anvendelse af November First som ved brug af et dansk pengeinstitut, og til tider endda endnu mere sikkert, da November First, i højere grad end omtalte pengeinstitutter, er bygget på og benytter de nyeste teknologier, der hovedsagelig leveres af Microsoft, som selskabet arbejder tæt sammen med. Læs mere om samarbejdet fra Microsoft og November First

Hos November First er vi nysgerrige, og vi stræber efter at levere kreative digitale betalingsløsninger med store effektiviseringsgevinster, uden at gå på kompromis med sikkerhed og kontrol. Derfor vil vi blive ved med at finde nye digitale veje at gå med det formål at skabe værdi for små og mellemstore virksomheder i Danmark, såvel som i udlandet.

Fakta

November First A/S, CVR nr. 37367605, er 100%-ejet datterselskab af Visma Danmark Holding A/S, CVR nr. 28854889.

Selskabet har siden maj 2016 haft licens som betalingsinstitut fra Finanstilsynet - FT 22017

Licensen som betalingsinstitut er gældende i alle EU lande.

Per juni 2021, har selskabet rejst ca 7.4 MEUR/55 mio DKK.

November First har 20+ ansatte fordelt i Denmark og Portugal.

Revision udføres af EY. 

En af Europas første finansielle virksomheder med licens fra et finanstilsyn, der er 100% cloud baseret. Læs mere fra Microsoft

For yderligere information se evt November First LinkedIn profil

 

Tidslinje

2015

November First A/S bliver stiftet, og de første medarbejdere blev tilknyttet.

2016

November First erhvervede den 1.maj licens som betalingsinstitut fra det danske Finanstilsyn og gjorde licensen gældende i hele EU. November First lancerede 1.november selskabet sin online betalingsplatform til distribution af internationale betalinger og brød dermed den oligopollignende prissætning på valutatransaktioner på det danske marked.

2017

Betalingsplatformen blev videreudviklet, og den første version af betalingsmodul til ERP-system blev lanceret.
Kontoret blev udvidet, antallet af medarbejdere voksede til det dobbelte, og selskabet gennemførte transaktioner til en værdi af mere end 200 mio. DKK.

2018

Lancerede November First´s første API version til lønsystemer.
Organisationen blev udvidet med en udviklingsafdeling i Bangalore, Indien.
Selskabet gennemførte transaktioner for ca. 550 mio. DKK og mere end fordoblede kundeantallet.

2019

Tilføjede i oktober 2019 håndtering af DKK-betalinger (konto til konto- og FIK- betalinger) til platformen og flyttede dermed, som det første selskab, transaktionsevnen ud af banken.

Betalingsmodulet til e-conomic blev udvidet baseret på feedback fra de tidlige testkunder.  Antallet af kunder og betalingsvolumen fordobledes med antallet af transaktioner voksede med mere end 400%.

2020

Tilføjede håndtering af prokura/betalingsgodkendelse for at understøtte både interne og eksterne bogholderier såvel som revisorer.

Frigav nyt API til rettet mod ISV og større revisonshuse.

Lancerede betalingsmodul til Uniconta.

Lancerede abonnementsordning for betalingsmodulerne.

Organisationen blev udvidet med endnu et udviklingsteam i Lissabon, Portugal.

Indgik partnerskaber med Wedoio Integrations, Fakturafil ApS (Faktura Scanning) og Futurelink/BatchFlow4 (system for faktura- & dokumentationshåndtering).

Øgede, på trods af Covid-19, antallet af kunder og betalingsvolumen med ca. 30% og antallet af transaktioner med 66%.  

2021

I starten af 2021, og i tæt samarbejde med Microsoft, løftede November First hele sin platform op på Microsoft Azure. Selskabet blev dermed en af de første licenserede finansielle Institutioner, som er 100% cloud native, hvilket sikrede en skalerbarhed og sikkerhed for fremtidig international ekspansion.

Partneraftaler med ISV’erne; Likvido (outsourcet økonomiadministration) og Crediwire (system for finansiel rapportering og optimering), blev indgået.

I løbet af første halvår voksede kundeporteføljen med mere end 50%, og volumen tilsvarende, i sammenligning med samme periode 2020.

Mere end 50% af kundebasen benyttede i første halvår de abonnementsbaserede betalingsmoduler.

Bestyrelse

Karina Wellendorph - Formand

 

Thomas Permin Berger - Medlem

 

Frank Lyhne Hansen – Medlem

 

Aapo Juhani Syväoja – Medlem

 

Emilie Krogh Hansen – Medlem

 

Ledelsen

Jonas Larsen – Managing Director (MD)

 

Thomas Elsborg Jensen – Chief Financial Officer (CFO)

 

Marie Louise Rønberg – Chief Compliance Officer (CCO)

 

API Partnerintegrationer

De første kunder fra Fakturafil og Uniconta begyndte at teste November First betalingsplatform i juni 2020 

Den hurtigste integration til November First´s API er blevet bygget af Fakturafil der i maj 2020, formåede at bringe et ”minimum viable product” på markedet på under en måned!

PWC og Futurelink (Batchflow4) lancerede deres løsning i løbet af anden og tredje kvartal 2021.